Tisdagen avklarad

Hejsan alla.^^
Iddag var det praktik igen som stog på schemat, började klockan 08.00 med att fodra hästarna, efter det blev de att packa hösilage påsar, sen byta täcka o släppa ut hästarna i hagen.
Sen blev de att mocka, ja mockade 11 boxar på 1 timme ungefär, dålig tid tkr jag men men. sen vart det att skotta lite snö så vi kunde ställa ut skottkärrorna ^^ efter blev de soppa stallgången och fodra ut hösilage, sen var de bara att ta in alla hästar, Norton rymde den skiten, men han rymde inte så lång han gick utanför stallet.
Sen Lunch ^^
Efter det vart de att släppa ut Goliat, Gunde, Vulfa och Lica i hagen. sen borsta Steffie, Pepsi, Mamba Cobbe och viktor, sen gjorde ja i ordning Mamba för att ja skulle longera henne så hon kommer igång med ridningen igen, de gick väl bra :)
Sen vart de att fodra hö till hästarna, soppa staallgången, o packa klart påsarna, fick oxå fylla på vatten hos Gunde och Lica, sist fick ja nika fast namnskylltar på boxarna dom som hade lostant. så såg min dag ut :P

Nu sitter jag här feamför datan och är massa trött och snackar med världens underbaraste vän Carro<3 , bilr att se tv klockan 8 tror jag, Måste duscha oxå .
Blir att sova tidigt idag tror jag . men de kmr de inte bli de vet jag :P Imorn är det tillbaka till skolan, har en lektion på 2 timmar, Djur i naturlandskapet eller något vad de nu heter XD haha . sen är det mentor oxå.
Har aif sovmorgon imorn börjar 09.50 skönt :D

Nu vet ja inte vad jah ska skriva mer så ja slutar här. ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0