Sista praktiken :(

Helloj.
Har inte svrivit på en vecka :O men har inte kunnat. har inte haft någon dator. men har jobbat på skolan onsdag o torsdags förra vecka, o sen lördags o söndags tjämat pengar :D hihi de är gött de iaf. o jag jobbade med kossorna i lös, det gick massa bra tycker jag, anna jobbade med mig o de behövde ja kan ja juu säga.. men mend e va de^^

Igår hade jag praktik från 10.00- 18.00:) mockade lite sen typ fodra ta in hästarna sen fick ja rida Steffie :D Karin red den nya hästen som kallas för Måns ^^ vi skrittade i skogen och de va slköönt kan ja ju säga :D sen travade vi lite i paddocken, steffie va pigg som vanligt så de gick som det gick kan ja juu säga. men de va roligt o rida henne igen :) Sen fick ja hjälpa till o sadla lite hästar till nybörjar gruppen.. hihi eller aa Rex. sen fick ja leda Campari när nybörjargruppen skulle ut i skogen då dom inte får rida själva, sen är Campari pigg i skogen och kan vara lite het och kan bocka i skogen, sen får inga småbarn leda honom för de skulle dom inte klara om ^^ XD
Sen slutade ja så ja åkte hem o bara slappade.. ^^

Idag då (tisdag)
Började klockan 08.00 men kom tidigare och Karin var där så ja hjälpte henne och fodra lite. sedan vart de o packa påsar, och då kom Lotta :) hann packa alla påsar:) sedan mocka 2 boxar, sen vart de att ta ut hästarna och fortsätta mocka direkt efter de . hann mocka många boxar, hämta torv, tvätta krubbor och vattenkopparna., fodra och sedan ta in alla hästar. sedan lunch började igen klockan 13.00 då vart de o borsta nästan alla häästar ^^ hehe o lyfta många hovar så nu är min rygg aj aj :( sedan fodring o sopa stallgången. sist så vart de fika eftersom de va sista gången idag :( usch trååkigt. bjöd påå kladdkaka och gjorde liten uppgift. sedan fgick ja in o hjälpte en med att spänna sadelgjorden sedan snacka med Lotta lite fylla i lite saker och hon gav mig MVG :D men inte säkert ja får MVG ändå :(   

Nu sitter ja här och kollar på daiting in the dark XD eller hur de stavas Xd och saknar alla mina vänner sjukt mkt spec Ramiiz och Carro :( <3

Hoppas vi ses snart ja vill verkligen det <3 älskar er 2 mega mkt <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0